Ales & Papica

Ez a könyv kettőnk munkája, és sokunk tapasztalata. Megvásárolható a Szalay könyvek webshopjában.

Belépés

Bejelentkezés

Youtube csatorna

Hold2

Torna - Szádelő túra

Végre megtörtént az első találkozás néhány Bushcraft társsal és elérkezett az ideje az első túrámnak! Szerda este érkeztem haza és már izgatottan vártam a péntek délelőttöt, az indulást!! 2-3 óra kocsizás, zsömle és parizer a "bevásárló központban" a "hajszobrászat" mellett (kár, hogy nincs róla kép) és már meg is érkeztünk a tornai fagyizóhoz. Egy kevésbé jól öltözött úriember egyből sikeresen meg is szabadította sumeszt egy száll cigarettától és meg érkezett Matifu is. Az autók gyors biztonságba helyezése, és már csak arra eszméltem, hogy kapaszkodunk a várhoz felfele..

Nekem ez a túra a „nagy TAPASZTALÁSOK” túrája volt. Az első, hogy mikor már felértünk a várhoz akkor vettem észre, hogy vizet el felejtettem hozni! Ez így egy kicsit egyből megbonyolította a dolgokat, mert sumesznak és Matifunak is hamar elfogyott így a vize. Gyönyörű táj, leírhatattlan látvány tárult elénk a vár tövétől. Gyors bámészkodás, fotózás és már indultunk is tovább ( felfelé)!
Idáig azt hittem, elég jól ismerem magam és sikerült rájönnöm, hogy az a sok év kihagyás meghozta hatását! A várig még csak-csak, de a vár után sikeresen lerontottam kicsiny csapatunk menetteljesítményét. Mire elértük a hegygerincet már köpni-nyelni nem tudtam! A vizünk is szinte teljesen elfogyott és még egy jó órás séta a kiszemelt táborhelyig. Út közben láttunk rengeteg kakukkfüvet, sóskafát, és borókabokrokat.

Ránksötétedett mire elértük a tábort. sumeszra bíztuk a tűzgyújtást, mi meg Matifuval elindultunk a völgybe vízért. Ezt a kis kitérőt inkább nem részletezném mert elég szégyenteljes volt ismét a sebességem és a nyafogásom, bár azért szépen lassan visszaértünk.Gyors menedéképítés és már mind a tűz körül ültünk. Hosszas értekezés után megállapítottuk, hogy a sok váltásruha, telefon és fényképezőtöltő, hobbo kályha és főző, small forest balta, három kés, két és fél kilónyi konzerv és egyéb szárazkaja … lehet felesleges súly! Az első éjszaka az óriáshangyák tartottak rettegésben így sumesz alatt aludtam (nem közvetlenül. A szerk.). Következő nap megtanultam, hogy kell szikravetővel tüzet gyújtani, és próbáltam a fele konzervet már a hasamban tovább cipelni! Gyors összepakolás és jöhet a második nap!!

Újult erővel de ugyanúgy sajgó talpakkal de utrakeltünk.A mai napra is kb 8-10 km-t terveztünk. Igaz sokkal kevesebb emelkedő volt a mai nap de azért még most sem tudtam tartani a srácok tempóját. A fennsík valami eszméletlen… Ligeterdők mindenhol, gyönyörű nyírfások fenyvesekkel és bükkösökkel tarkítva. Elértük a túránk legmagasabb pontját!! 947m Még egy félórás séta és újra el is érjük a következő tábort. Mondták ezt a többiek!! Nekem is csak akkor lett gyanús a turpisság amikor egy órával később újra egy félórányira voltunk a tábortól. Egy közel negyven perces séta és csak odaértünk. Menedék, tűz, vacsora, pihenés.

A ma estém sem telt nyugodtan mert mint utólag kiderül egy megvadult pele csorda tartott rettegésben! De amit sumesz és Matifu „helyre raktak” az éjszaka közepén egyből ment az alvás.
Másnap kis kanálfaragás, reggeli és készülődtünk lassan a hazaútra. Mivel végig lefelé jöttünk így már nem kellet várni rám (sokat). Áj falucska és Áj között megnéztünk egy gyönyörű vízesést, rövid séta a búzaföldön és megérkeztünk Tornába!! Felüdítő látvány volt újra a kocsit meglátni.
Rettenetesen elfáradtam, de mégis szívesen végigcsinálnám ezt a túrát, bár lehet, hogy kevesebb cuccal élvezetesebb lenne. Nagyon köszönöm Matifunak a remek szervezést, és a türelmeteket. Már nagyon várom a legközelebbi találkozást!!