Ales & Papica

Ez a könyv kettőnk munkája, és sokunk tapasztalata. Megvásárolható a Szalay könyvek webshopjában.

Belépés

Bejelentkezés

Youtube csatorna

Hold2

Barangolás a Mecsekben

Áprilisban sikerült megvalósítani a Mecsekbe tervezett túránkat, és erről írnék most egy keveset
beszámolóként. A túra április másodikán, pénteken kezdődött, mikorra mindenki megérkezett Hosszúheténybe. Régi ismerősök üdvözölték egymást, és új ismertségek is köttettek. Egy kis beszélgetés után elmenetük hozzánk, ahol letettük a kocsikat, és feltankoltunk a vízből, majd elindultunk. Szép időnk volt, végig sütött a nap, és a völgybe érve sok medvehagymára leltünk. Volt ahol olyan sok volt, hogy bármerre néztünk mindenhol medvehagyma borította az erdő alját. Kb egy-másfél óra alatt fel is értünk a Zengőre, ahol gyönyörködtünk a csodálatos kilátásban, majd Trappista
rádiózott egy kicsit, ezután elindultunk a táborhely felé. Tüzetraktunk, majd sütésbe kezdtünk.
Trappistának hála volt dámvadunk, és borjúhúsunk pácoltan. Ezeket alufóliába tettük, majd a parázsban megsütöttük. Aznap este 7-en voltunk, mert köztünk volt még Dudi, és egy kis ideig Gergő is, de nekik sajnos le kellet menni, így csupán 5-en maradtunk éjszakára.

Másnap reggel 7-kor keltem, egy kis kávé, ill. reggeli a tegnapi húsból, majd indultam is Hunorkáékért.
Másfél óra alatt le is értek Hosszúheténybe, így kilenckor itt is voltak. Kicsit beszélgettünk nálunk, majd mi is megindultunk fölfelé. Mi nem mentünk a csúcsra, hanem egy durvább helyen átvágtunk, egyből a kis házhoz. Kicsivel 11 előtt ott is voltunk, majd a találkozás, ill. egy kis kaja után dél körül el is indultunk Óbánya irányába.

Nem sokkal később elértük a Réka-völgy elejét ahol kis térképböngészés után tovább mentünk.

2 óra után el is értük Óbányát, ahol nézegettük a falu portáit, majd egy frissítő elfogyasztása után tovább indultunk.

Ezután következett a túra talán legszebb helye, a Kisujjbánya-Óbánya közti völgy, ahol számtalan kisebb-nagyobb vízesés és más szép dolgok vártak minket. Elég lassan mentünk, így csak 5 óra körül értük el Kisujjbányát, ahol a pörköltözést akartuk megvalósítani.

A Táborhelyre érkezés után táborverés következett, majd bográcsállvány készítés, melyben Tanki mutatta meg tudását. Gyorsan lesiettünk Sumeszal a nyulakért, majd visszacipeltük a bográcsot, négy nyulat és a fűszereket. Püspökszentlászlóról velünk tartott Gergő ismét, és segített elkészíteni a nyulakat, de főként a pörköltet. Végülis két nyulat készítettünk el, mert mint kiderült csupán 2-3 ember akart enni belőle (így több jutott nekem és Tankinak). Trappista este felé megindult Hosszúhetény felé, mert vasárnap már korán otthon kellett lennie, és így biztosabbnak látta a dolgot, ha korábban odaér. Miután elkészült a pörkölt, a csapat nagyrésze már horkolt a sátrában.
Aznap este nem volt lakoma, így a fára kötöztük a bográcsot, ill. a többi élelmünket a rókák elől (mint kiderült okkal, mert az este az egyik nyúl teljes bélrendszerét elvitte).

Másnap 11-kor indultunk, délben Heténybe értünk ahol több fajta süti várt minket.
Beszélgettünk a képekről, majd a többiek egykor elindultak.

Összefoglalva: Szerintem jól sikerült az egész, az időjárás nem hátráltatott minket, és ha minden jól megy, akkor jövőre összehozzunk megint egy ilyet!